Τι είναι το Google Analytics

Τι είναι το Google Analytics

Αναμφισβήτητα το Google Analytics αποτελεί την πλέον καλύτερη έως σήμερα πλατφόρμα διαχείρισης αναλυτικών στατιστικών για website.

Είναι πλέον αδιανόητο να έχετε μία ιστοσελίδα και να μην ξέρετε τι σημαίνει η λέξη στατιστικά. Πέρα από την απλή προβολή των στατιστικών ωστόσο φροντίζετε να τα μετατρέψετε σε χρήσιμα δεδομένα ώστε να βελτιώσετε την αναγνωσιμότητα και κατ’επέκταση την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας;

Το εργαλείο αυτό αποτελεί ότι πιο χρήσιμο για το site σας είτε είστε προγραμματιστής, είτε ιδιοκτήτης μιας ιστοσελίδας είτε ακόμη μαρκετίστας  του διαδικτύου.

Αν και οι περισσότεροι βασίζονται στο ένα και κλασσικό report θα πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν περί τα 100 διαφορετικά reports που σας περιμένουν να τα ανακαλύψετε και να δώσετε δύναμη στους αριθμούς που καθημερινά κατακλύζουν το site σας!

Τι μπορεί να περιέχει ωστόσο ένα report;

Βάθος ανάλυσης σε επίπεδο πόλεων (και όχι απλά χωρών) Νέοι πελάτες έναντι επανερχόμενων Τάσεις επισκεπτών Απόλυτα μοναδικοί επισκέπτες Προβολές σελίδας Μέσες προβολές σελίδων Χρόνος στον ιστότοπο (συνολικός και μέσος χρόνος) Ποσοστό εγκαταλείψεων (Bounce Rate θα το συναντήσεις και είναι βασικό για να καταλάβεις  τι συμβαίνει. Όσο πιο χαμηλό τόσο πιο καλά!) Αφοσίωση επισκέπτη Πρόσφατη παρουσία Διάρκεια επίσκεψης (βασικό για να γνωρίζεις εάν κάτι προξενεί ή όχι το ενδιαφέρον. Ένας πελάτης που μένει 2 δευτερόλεπτά κάπου σημαίνει πως δεν έχει ενδιαφέρον). Βάθος επίσκεψης Δυνατότητες προγράμματος περιήγησης (Browser) Προγράμματα περιήγησης των χρηστών Λειτουργικά συστήματα των χρηστών Προγράμματα περιήγησης και λειτουργικά συστήματα Χρώματα οθόνης Αναλύσεις οθόνης Εκδόσεις Flash Υποστήριξη Java Ιδιότητες δικτύου Παροχείς υπηρεσιών Ονόματα κεντρικών υπολογιστών Ταχύτητες σύνδεσης Κινητές συσκευές (εφόσον  ζητήσεις δυνατότητα για mobile site)  

Το μυστικό στο Google Analytics είναι οι παράμετροι που μπορούν να βοηθήσουν το μάτι σας να βρει ευκολότερα τι συμβαίνει. Προτιμήστε να βλέπετε ποσοστιαίες αναλογίες (%)αν δεν έχετε γνώση των στατιστικών ή μισείτε τα μαθηματικά. Θα σας είναι ευκολότερη η ανάγνωση. Αν είστε αρχάριος της έρευνας τότε θα ήταν καλό να συμβουλευτείτε κάποιον που γνωρίζει από στατιστική ανάλυση. Είναι σίγουρο ότι αργά ή γρήγορα θα καταλάβετε τη διαφορά. Σίγουρα δεν χρειάζεται να είστε ο Guru της στατιστικής για να καταλάβετε κάποια μεγέθη πρέπει όμως να δώσετε προσοχή στα εξής: Ποιες τιμές πρέπει να είναι θετικές και ποιες όχι. Για παράδειγμα το υψηλό bounce rate είναι κάτι κακό. Είναι το ποσοστό εγκατάλειψης. Όσο μεγαλύτερη είναι αυτή η τιμή τόσο το χειρότερο για εσάς! Τι θα πρέπει να γίνεται μετά την πρώτη ανάλυση; Σίγουρα οι τρεις πρώτοι μήνες είναι βασικοί. Προσοχή όμως στα εποχιακά επαγγέλματα. Αν περιμένετε σε κατάστημα με λαμπιόνια των Χριστουγέννων να έχει επισκεψιμότητα τέλη Ιουλίου είστε πολύ γελασμένοι. Το δείγμα σας είναι άκυρο. Προτείνω η στατιστική ανάλυση να γίνεται με ετήσιο δείγμα και όχι μηνιαία. Και μετά; Εφόσον δείτε τις τιμές θα πρέπει να αναζητήσετε τη γνώμη ενός επαγγελματία στο Google Analytics για να συζητήσετε πως θα κινηθείτε από εκεί και μετά. Σίγουρα η απλή ανάγνωση των στατιστικών είναι κάτι χρήσιμο και για εσάς σαν επαγγελματίες και για εμάς σαν προγραμματιστές. Η χρησιμότητα όμως βρίσκεται στη μεταξύ μας συνεργασία για να ανεβάσουμε αυτά τα στατιστικά ώστε να αποφέρουν το επιθυμητό κέρδος για την επιχείρησή σας.

Πως να επιλέξετε ένα καλό domain name
Επιχειρηματικές ευκαιρίες στο Google Maps
Χρησιμοποιούμε την τεχνολογία των cookies για να διευκολύνουμε την πλοήγησή σας σε αυτή την ιστοσελίδα. Αποδέχομαι