Καταχωρήστε το site σας στις μηχανές αναζήτησης (Βασικές τεχνικές για προγραμματιστές)

Καταχωρήστε το site σας στις μηχανές αναζήτησης (Βασικές τεχνικές για προγραμματιστές)

Σύμφωνα με έρευνες το 85% των χρηστών του internet αναζητά να βρεί πληροφορίες απο μηχανές αναζήτησης (search engines) ή δημόσιους καταλόγους (directories).

Αυτό σημαίνει ότι για να σας βρει κάποιος πρέπει να πληκτρολογήσει τη σωστή λέξη-κλειδί στην αντίστοιχη μηχανή αναζήτησης. Είναι όμως ικανές οι λέξεις κλειδιά να σας φέρουν απο μόνες τους στις πρώτες θέσεις; Η απάντηση είναι αρνητική.

Πολλές φορές νομίζετε ότι οι ιδανικές λέξεις κλειδιά για εσάς είναι και αυτές που χρησιμοποιεί ο κόσμος για εσάς. Για παράδειγμα αν είσαστε μια εταιρεία που ασχολείται με μυοκτονίες πιστεύετε ότι οι υποψήφιοι πελάτες σας θα σας αναζητήσουν βάζοντας στη μηχανή αναζήτησης λέξεις κλειδιά όπως «μυοκτονία» ή «εντομοαπώθηση». Πόσοι όμως εκτός του κλάδου σας γνωρίζουν αυτή τη λέξη; Μήπως ήταν προτιμότερο να βάλετε τη φράση «θάνατος του αρουραίου»; Ακραίο! Μάλλον θα έπρεπε να προσεγγίσετε το κοινό βάζοντας απλές λέξεις κλειδιά όπως «ποντικοπαγίδα», «συνεργείο απεντομώσεων», «εντομοαπωθητικά», «σαύρες» κλπ.

Ποιες άλλες τεχνικές μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να γίνετε εσείς οι πρώτοι;

Μάθετε απο τους πρώτους. Γράψτε μια λέξη κλειδί στη μηχανή αναζήτησης και όταν βρεθούν τα πρώτα αποτελέσματα ψάξτε να βρείτε τις λέξεις κλειδιά που έχουν οι πρώτοι. Με λίγα λόγια ψάξτε στον κώδικα για τα λεγόμενα Meta Tags. Μην αντιγράφετε τους άλλους απλά πάρτε ιδέες. Ότι δουλεύει για τους άλλους δε σημαίνει ότι θα δουλέψει και για εσάς. Επίσης θα παρατηρήσετε ότι δεν τους έχουν όλες οι μηχανές αναζήτησης πρώτους!

Συμβουλευτείτε ένα από τα καλύτερα εργαλεία του Google το Keyword Tool.

Έχετε κάνει validation στο site σας; Λειτουργεί το site σας με βάσει τα διεθνή στάνταρτ του παγκόσμιου ιστού  (W3C Web Standards); Οι περισσότερες μηχανές αναζήτησης βρίσκουν πόσο καλογραμμένος είναι ο κωδικάς που χρησιμοποιήται στις ιστοσελίδες σας και αν βασίζεται σε αυτά τα διεθνή στάνταρντ.

Οι μηχανές βλέπουν την επισκεψιμότητά σας και αναλόγως σας προωθούν σε υψηλές θέσεις. Όσο μεγαλώνει η επισκεψιμότητα τόσο η μηχανή αναζήτησης σας ανεβάζει σε θέσεις!

Ρωτήστε φίλους και συνεργάτες σας τι θα έγραφαν σε μια μηχανή αναζήτησης αν ήθελαν να σας βρούν. Είναι μια καλή τακτική! Ρωτήστε κυρίως ανθρώπους που ανήκουν στο πελατειακό (ηλικιακό) κοινό που απευθύνεστε, δεν έχει νόημα να ρωτήσετε την γηραιά κυρία που δεν γνωρίζει τι είναι το internet.

Καθίστε μόνοι σας και πάρτε μολύβι και χαρτί. Γράψτε όποια λέξη σας έρχεται σχετική με το επάγγελμά σας. Ο ουρανός είναι το όριο. Μη βάζετε ποτέ άσχετες λέξεις κλειδιά στις σελίδες σας με σκοπό την απόκτηση υψηλής επισκεψιμότητας (πχ λέξεις όπως sex, love, britney spears, Iraq) Το μόνο που καταφέρνετε είναι να δημιουργείτε χάος στις μηχανές αναζήτησης με άχρηστες πληροφορίες ενώ κινδυνεύετε και να απορριφθείτε σε μερικές απο αυτές.

Μήπως πουλάτε αυγά ή μάλλον αβγά; Πρέπει να βάλετε και τις δύο περιπτώσεις! Να πουλάτε «τρένα» αλλά και «τραίνα». Εάν πουλάτε ένα “παιχνίδι” τότε πουλάτε και “παιχνίδια”. Πολλοί θα το αναζητήσουν και με τις δύο λέξεις κλειδιά! Βέβαια το google θεωρεί ότι το καταλαβαίνει αλλά βοηθείστε το και εσείς.

Θέλετε να βρείτε ποιοι είναι όλοι εκείνοι που έχουν το Keyword που σκεφτήκατε σαν «Title Tag»; Γράψτε στο google την δεσμευμένη έκφραση “allintitle:Η ΛΕΞΗ ΚΛΕΙΔΙ ΣΑΣ” χωρίς όμως τα εισαγωγικά! Ένα Enter θα σας πείσει! Τα στατιστικά των σελίδων σας μπορεί να είναι χρήσιμα στοιχεία που θα σας δείξουν που πρέπει να επιμείνετε! Ίσως οι λέξεις κλειδιά να χρειαστούν αναθεώρηση. Μέχρι πόσες; 3-4 σε κάθε σελίδα ανάλογα!

Γίνετε συγκεκριμμένοι. Το να βάλετε την λέξη κλειδί «Θεσσαλονίκη» ενώ είστε μια εταιρεία που κατασκευάζει κόλλες πλακιδίων στην Θεσσαλονίκη δεν αποτελεί κριτήριο για να σας βρουν οι πελάτες σας. Βάλτε σειρά προτεραιότητας από τα γενικότερα προς τα ειδικότερα κριτήρια (πχ Εταιρεία παροχής υπηρεσιών internet>Internet Marketing>Καταχωρήσεις Domain κλπ. Να χρησιμοποιήσω σαν λέξη κλειδί το όνομα ενός ανταγωνιστή μου που είναι σε υψηλή θέση (δλδ πουλάω αναψυκτικά να βάλω keyword Coca Cola;). Η απάντηση είναι ΟΧΙ!

Ξέρετε τι είναι Case Sensitive; Αν όχι ψάξτε και μάθετε! Ξέρετε τι είναι Stop & Filter Words; Λέξεις που σταματούν τη μηχανή αναζήτησης και σταματά την καταχώριση των σελίδων στην βάση δεδομένων που χρησιμοποιεί. Τέτοιες είναι οι λέξεις «και», «ή», «κάπου» κλπ κλπ.

Βάλτε έναν καλό συνδυασμό 2 ή και 3 λέξεων σαν φράση κλειδί πχ «Κόλλες Πλακιδίων» είναι προτιμότερο απο το να βάλετε «κόλλες» ή και «πλακίδια». Έρευνες  έχουν αποδείξει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών αναζητά πληροφορίες με 2 λέξεις κλειδιά (32,58%) ενώ λιγότεροι χρησιμοποιούν μόνο 1 λέξη κλειδί (19,02%) (Έρευνα www.onestat.com). Βάλε στη σωστή σελίδα τις σωστές λέξεις!

Χρησιμοποιείστε περιγραφικούς τίτλους (Title Tags) στις σελίδες σας. Χρησιμοποιείστε τα ALT Tags για την περιγραφή εικόνων. Λαμβάνονται υπόψιν απο μηχανές αναζήτησης. Λένε για σένα;

Αν πολλά site έχουν δικό σου link στη σελίδα του, τότε σημαίνει ότι είσαι καλός και τότε οι μηχανές αναζήτησης θα το λάβουν σοβαρά υπόψη τους. Αυτό ονομάζεται backlink. Μην χρησιμοποιείτε τρικάκια με επαναλαμβανόμενα keyword. Μπορεί να σας ανεβάσουν προσωρινά αλλά θα σας κατεβάσουν για πάντα. Αυτή η βλακώδης πραγματικά τεχνική που ονομάζεται Keyword Stacking δεν πιάνει πλέον αλλά και είναι επικύνδινη για σβήσιμο της ιστοσελίδας σας απο το ευρετήριο μιας μηχανής αναζήτησης.

Μη χρησιμοποιείτε εσκεμμένα την ίδια λέξη σε ένα κείμενο γιατί αυτό ονομάζεται Tiny Text και τιμωρείται με αποκλεισμό.

Κρυμμένο κείμενο; Μην τα ξανακάνετε! Και ο νοών νοήτω.

Αν ακούσατε ότι αλλάζοντας συνεχώς τα Title Tags στο site σας θα ανέβετε ψηλά είστε γελασμένοι. Το domain spamming (mirror sites) δλδ το να βάζετε το ίδιο ακριβώς site (περιεχόμενα, εικόνες κλπ) κάτω απο διαφορετικό domain και έπειτα να το προωθείτε σαν καινούργιο απαγορεύεται.

Τεχνικές όπως cloaking ή gateway pages απαγορεύονται! Για σκεφτείτε! Θα μπορούσατε να εκμεταλλευτείτε το google και να γίνετε εσείς το gooogle (δλδ με τρίο όμικρον αντί για δύο που έχει η λέξη google). Τότε όμως ο «κοντινός σας συγγενής» μάλλον δε θα θέλει ούτε να σας δεί!

Σας λένε ότι τα Meta Tags έχουν πεθάνει; Μάλλον όχι ακόμα! Το βασικό βέβαια που πρέπει να γνωρίζετε ότι οι μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν υπόψιν τους και το γενικότερο περιεχόμενο του site σας γιατί οι μηχανές αναζήτησης είναι ... άτιμο πράγμα! Επίσης λαμβάνουν υπόψιν τους την μοναδικότητα του αντικειμένου που ασχολείστε.

Έχετε ακούσει για το Google Bombing;  

Χρυσή Συμβουλή: Φτιάξτε σελίδες για τους χρήστες σας, όχι μόνο για τις μηχανές αναζήτησης! Δεν είναι δυνατόν να φτιάξετε το τέλειο site γιατί οι μηχανές αλλάζουν προτιμήσεις αρκετά συχνά και οι ανταγωνιστές σας συνήθως αυξάνονται!  

Προσοχή: Αυτές οι πληροφορίες δεν αποτελούν trick για επιτήδειους. Εάν χρησιμοποιηθούν σωστά από εξειδικευμένους προγραμματιστές αποδίδουν.

Βασικοί κανόνες καταχώρησης ιστοσελίδων σε καταλόγ...
Πως να επιλέξετε ένα καλό domain name

Related Posts

Χρησιμοποιούμε την τεχνολογία των cookies για να διευκολύνουμε την πλοήγησή σας σε αυτή την ιστοσελίδα. Αποδέχομαι